Ludzie bardzo często przed podjęciem decyzji o zakupie, patrzą na to jakie opinie w sieci posiada dana marka. Nierzadko to właśnie pozytywne opinie Google napędzają sprzedaż, zwłaszcza biorąc pod uwagę sektor jakim jest e-commerce. Wpływają one także na bardzo wiele obszarów związanych z wizerunkiem marki czy samym marketingiem. Opinie na Google maps stały się bardzo istotne chociażby w kontekście budowania świadomości marki czy też w kwestii pozycjonowania stron dla lokalnych firm. Jakie jest jednak ich znaczenie w kontekście samej sprzedaży?
Opinie w Google, a wyniki sprzedażowe
Jeśli chodzi o sprzedaż i jej maksymalizację, wystawianie opinii Google odgrywają naprawdę bardzo dużą role. Potwierdza to spora część badań przeprowadzonych na internautach przez różne ośrodki. Jak wynika z raportu “Customer Listening 2.0” opracowanego przez Mobile Institute, aż dla 66% osób kupujących w sieci opinie stanowią istotny element procesu zakupowego. Z kolei z badania “The Value of Online Customer Reviews” można wywnioskować, że opinie znacznie zwiększają konwersję (o 190% dla produktów tańszych i 380% w przypadku tych droższych). W raporcie “E-commerce w Polsce 2019” opracowanym przez Gemius, 47% ankietowanych potwierdziło, że opinie są kluczowym czynnikiem w ocenie czy dany sklep jest wiarygodny. Z tych wszystkich badań i raportów jasno wynika i potwierdzają one, że opinie innych użytkowników mają bardzo duży wpływ na decyzje zakupowe. Potwierdza to także powstawanie specjalnych portali poświęconych opinią na temat sklepów internetowych, czy nawet poszczególnych produktów.
Pozytywne opinie Google, a wiarygodność marki
Dla osób, które szukają konkretnych usług czy produktów, opinie w e-commerce mogą być bardzo istotne. W obecnych czasach bardzo ciężko jest zdobyć zaufanie klientów i właśnie z tego powodu tak ważne jest dbanie o wizerunek firmy. Posiadanie ocen i opinii klientów może być w tym przypadku bardzo pomocne. W przypadku samego sklepu warto przede wszystkim zwrócić uwagę na ich ilość. To na nią najczęściej zwracają uwagę potencjalni klienci. Co zaskakujące, nieposiadanie negatywnych opinii może wpłynąć negatywnie na postrzeganie danego sklepu internetowego. Taka sytuacja sprawia, że potencjalni klienci stają się podejrzliwi i nieufni wobec danej strony. Tak samo może działać posiadanie bardzo skrajnych recenzji. W przypadku konkretnych produktów sprawa wygląda inaczej. W takim przypadku warto, aby produkt miał jak najwięcej pozytywnych opinii.
Opinie, a wizytówka Google Moja Firma
Google oferuje specjalne rozwiązanie dla przedsiębiorców jakim jest wizytówka Google Moja Firma. Jest to dobry sposób, aby wyróżnić się w kampaniach Google Ads wśród lokalnych odbiorców. Można w tym celu wykorzystać krótki adres URL, który będzie kierował odbiorców do wizytówki firmy. Warto przy tym pamiętać o zachęcaniu klientów do zostawienia opinii. Podziękowania za skorzystanie z usługi czy zakupu produktu i krótka informacja z prośbą o wystawienie opinii Google, może nam pomóc. Takie działanie powinno być przeprowadzone profesjonalnie i przyjemnie, aby klient mógł czuć się naprawdę zachęcony do podzielenia się swoimi przemyśleniami. Trzeba pamiętać że nie warto inwestować samodzielnie wpływać na ilość opinii na naszej wizytówce. Kupno fałszywych ocen może to skutkować naruszeniem zasad i ukaraniem naszego konta.
Ważne jest także, aby dbać o to jakie opinie pojawiają się w e-commerce i starać się odpowiadać negatywne oceny, w celu pokazania że każda opinia jest dla nas ważna.
Dlaczego warto zadbać o opinie w Google Moja Firma
Posiadanie dobrych opinii na wizytówce Google Moja Firma jest bardzo ważne, jeśli chce się osiągnąć sukces niezależnie od branży. Dbając o nie i ich widoczność można osiągnąć sporo korzyści. pierwszą rzeczą jest już wcześniej wspomniane zwiększenie konwersji. Klienci ufają najbardziej innym klientom jeśli chodzi o zakup konkretnych produktów czy skorzystania z konkretnych usług. Posiadanie dużej ilości pozytywnych opinii dobrze wpływa na zwiększenie zaufania, a co za tym idzie zwiększenia ruchu na stronie i w końcowym efekcie konwersji w formie kontaktu czy zakupu. Dodatkowo warto pamiętać im więcej pozytywnych opinii posiada dana wizytówka, szansa na jej wysoką pozycję w mapach Google może znacznie wzrosnąć. Posiadanie wielu opinii może także pomóc w budowaniu świadomości danej marki. Im częściej potencjalny klient będzie mógł zobaczyć recenzje jakiegoś produktu czy usługi, które są sprzedawane przez daną firmę, tym świadomość na temat danej marki będzie rosła.